داستان جواد – نمونه موفق از آموزش فن و حرفه

نمونه موفق از صنف “نجاری (MDF)”

آموزش حرفه نجاری “MDF” از جمله یکی از پردرآمدترین حرفه های موجود در بازار هرات است و با تحقیقات صورت گرفته درباره این حرفه دیده می شود که در بازار کار، تقاضای زیاد مشتریان را می طلبد. از همین جهت، تعداد زیادی از فارغین صنف نجاری “MDF” مرکز فن و حرفه انصاری موسسه هلپ بعد از فراغت در مشاغل مختلف مصروف کار و درآمدزایی هستند.

نمونه موفق از صنف نجاری “MDF کسب و کار مطابق با حرفه آموزش دیده

جواد بعد از ختم آموزش حرفه نجاری در مرکز فن و حرفه انصاری با همکاری و مشوره بخش خدمات کاریابی موسسه “اوسا” در بازار کار به جستجوی کار مطابق با حرفه آموزش دیده خویش شد. با توانایی، استعداد و همچنان پشتکار کافی، او نیز در یک کارگاه بزرگ نجاری “MDF” تحت نام (MDF میهن) شروع به کار نمود. امروز که ما برای مصاحبه با جواد به کارگاه اش سر زده آمده ایم، او یکی از کارمندان ارشد بخش برش کاری این نجاری میباشد و کارفرمای او بسیار از کار و صداقت جواد خرسند می باشد و از اینکه موسسه هلپ چنین جوانانی را حرفه می آموزد، ابراز سپاس و قدردانی می نماید.

شرح مختصر از زندگی جواد

جواد تقریبا 18 سال سن دارد. او دوران کودکی خویش را در مهاجرت سپری نموده است، سپس همراه فامیل خود به دیار آبائی اش یعنی ولایت فراه بازگشته است. او می گوید که بعد از برگشت به فراه با مشکلات زیاد امنیتی دست و پنجه نرم کردند و به این نتیجه رسیدن که زندگی در فراه بسیار دشوار است. تصمیم بر این گرفتند تا راه سفر به هرات را در پیش بگیرند. با آمدن به ولایت هرات و آشنایی با مراکز فن و حرفه موسسه هلپ وی شامل این برنامه شده و در صنف نجاری مرکز انصاری شروع به آموختن نموده و از این طریق اشتغال یافته است.

او متاسفانه نتوانسته تحصیل کند و در کنار آن درآمدی نیز نداشت. اما اینک که حرفه ای را آموزش دیده و وارد بازار کار گردیده بسیار خوشنود است و میگوید می تواند با درآمد هفته وار 1000 افغانی(در آینده افزایش خواهد یافت) که از حرفه خویش بدست می آورد پدر خود را از لحاظ اقتصادی یاری کند و آهسته آهسته آینده خویش را از همین طریق روشن بسازد. وی می افزاید او می خواهد در آینده این حرفه را ادامه داده و روزی خودش چنین کارگاهی را راه اندازی نماید و زندگی اش را تغیر دهد، چنانچه او فرزند اول خانواده است می خواهد خواهر و برادر کوچک اش را حمایت کرده تا آنها بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند.

در اخیر جواد از موسسات اوسا، هلپ جرمنی، پروگرام غذایی جهان (WFP) و سایر سازمان های تسهیل کننده برنامه فن و حرفه بخاطر ارایه آموزش های فنی و حرفوی و نیز خدمات کاریابی تشکر نموده و برای همنوعان خود آرزوی خوشبختی و موفقیت کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: مدیریت پروژه های موسسه اوسا